Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Понеділок, 29.04.2024, 09:56

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [5]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Роль педагога – організатора у системі виховної роботи

Досвід приходить не зразу, йогонабувають з роками. Особливо вагоме  значення   він   має у діяльності   педагога  -   організатора. Адже  від того, як я  можу  використати   набуті   методи і прийоми, залежить   ефективність   виховного  процесу.  У нашій школі , як ви бачили, сформована система виховної роботи , яка базується на виховній проблемі школи  «Сприяти формуванню особистісних рис школярів, що включає у себе активну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, правову, фізичну, валеологічну культуру ». Тобто, основна увага в школі звертається на виховання  учня - особистості,з високою національною і громадською свідомістю, який володіє життєвими компетентностями в найголовніших сферах людського життя, майбутнього учасника розбудови суспільства.

Яка роль педагога – організатора в системі виховної роботи школи?

Ось по цьому питанню я хочу поділитися з вами досвідом.

Педагогом – організатором у школі працюю 10 років. Перед кожним із нас може виникнути питання, з чого слід розпочати свою роботу?  Переступаючи вперше поріг школи, приступаючи до виконання обов’язків педагога – організатора, молодий спеціаліст  перш за все повинен ознайомитися з своїми посадовими обов’язками .

  •    Планування і організація позаурочної виховної роботи з дітьми в освітніх установах.
  •    Вивчення індивідуальних особливостей учнів, сприяння розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності, самоврядування, організація змістовного дозвілля і відпочинку.
  •    Здійснення зв’язку педагогічного колективу школи з дитячими організаціями.
  •    Надання консультативної допомоги батькам , педагогічним працівникам.
  •    Участь в організації  літнього відпочинку і оздоровленні учнів .
  •    Сприяння створенню здорових , безпечних умов навчально – виховного процесу спільно з педагогічним колективом та батьками.
  •    Постійне підвищення свого професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури.

Основним робочим документом педагога – організатора є його план роботи. Складаючи план роботи на початку навчального року, зміст  виховних заходів узгоджую з планом  роботи школи, планами виховної роботи   класних керівників та класоводів, психолога, вчителів  предметників. Адже вміло складений план є документом ,який захищає педагога – організатора від хаотичної діяльності і доводить системний підхід щодо організації виховного процесу. План стає помічником в роботі з учнівською молоддю, передбачає створення учням умов для вибору різних видів та форм діяльності, своєї позиції в планованій роботі. При  плануванні необхідно забезпечити послідовність змісту і форм діяльності. Виключити невиправдане дублювання, враховуючи попередній досвід, бачити перспективи в роботі.

Щоб бачити зміст своєї роботи у перспективі ,користуюся циклограмою роботи педагога – організатора.

Отже,виходячи з вище сказаного, основними сферами діяльності педагога – організатора є:

1.Організація учнівського самоврядування .

2.Організація та проведення позакласних заходів.

3. Забезпечення якісного рівня дозвілля школярів у позаурочний час (у пришкільних таборах та в оздоровчий період)

4. Максимальне залучення учнів до усіх форм та видів позакласної роботи та позашкільної діяльності .

Що ж мені вдалося зробити за пророблений період?  

   1. Перш за все я працюю над  згуртуванням учнівського колективу, намагаюся вміло організовувати дозвілля школярів, веду тісну співпрацю з педагогічним колективом, з батьками, з сільським клубом, бібліотекою.

    2. Починаю працювати з дітьми з перших днів перебування їх у школі. Тому стараюся підійти до кожного індивідуально, познайомитися не тільки з учнем, але й батьками.

     Вступ до школи–це переломний період у житті дитини: формуються нові стосунки з дорослими та однолітками. У молодшому шкільному віці закладається фундамент моральної поведінки дитини, починає формуватися громадянська   спрямованість  особистості, активно відбувається   засвоєння  моральних  норм і правил поведінки. Характер у молодших  школярів  лише  починає  складатися. Тому прийшовши в школу дитина   повинна  багато   почерпнути   нового, цікавого, досі  їй  невідомого. Тому для наймолодших  школярів я проводжу заходи, які  сприяють   розвитку     пізнання нового світу. Найперше я знайомлю   дітей   із  казкою. Без казки - живої і яскравої, яка засвоюється  свідомістю і почуттям   людини, неможливо уявити   дитячого   мислення і дитячої    мови, як певної   сходинки   людського     мислення і мовлення.

Під   впливом   почуттів і думок, викликаних   казкою, вчу   дітей образно і творчо мислити. Я пропоную маленьким школярам не тільки   слухати    казки, а й   самостійно  складати   їх, малювати до них ілюстрації. В комплексі   проводяться   виставки  дитячих   малюнків.

Велику роль у житті кожної дитини відіграє гра, тому я кожен день залучаю всіх дітей і молодшого, і середнього віку до рухливих, цікавих та народних ігор. 

З  учнями   середньої    ланки (5-7 класи) практикую проводити   такі    виховні заходи, як бесіда, усний журнал, турнір, змагання, виставки, дні    добрих справ    тощо. Традиційно в школі проводиться виставка    учнівських тематичних газет, малюнків,  творчих робіт(писанок, вишиваних серветок). Під час проведення таких виховнихзаходів першим помічником для педагога -  організатора є класний   керівник та учнівське   самоврядування.

Зучнями старших класів (8 - 9 класи)  практикую проводити   такі  форми   роботи:

·        Інформаційно – масові ( вечори, бесіди, обговореннятощо);

·        Діяльнісно – практичні ( екскурсії, огляди-конкурситощо);

·        Інтегративні  (шкільнігуртки);

·        Індивідуальні (доручення, творчізавдання, звіти, індивідуальна робота тощо).

У підготовці й проведенні   цих   заходів  беруть участь самі   учні. Педагог –організатор  надає  допомогу    учням в проведенні    змістовного   дозвілля.

Щороку спільно з сільським клубом організовуємо свята до Нового року, з числа учнів школи та випускників формуються групи щедрувальників, які віншують односельчанам добра, щастя, здоров’я у прийдешньому році.

3.Веду   розподіл   між   класними    керівниками    виховних   заходів, які вони будуть   проводити  протягом   навчального   року .

4.Надаю  допомогу  класним   керівникам в складанні   сценарію, допомагаю  під час проведення   репетиції, надаю   допомогу в оформленні    актової   зали (класної   кімнати   тощо).

Всі   ці   підготовчі заходи проводяться в післяурочний час.

5.На належному рівні готую проведення    загальношкільних свят, під час проведення  яких участь приймаютьучні не лише одного класу, а діти   різних   вікових    категорій. Це такі  як: «День знань», «День Учителя», свято «Золота осінь», свято Миколая, Новорічні свята, день Валентина, День захисника Вітчизни, свято 8 – го Березня, Шевченківські дні у школі, День сміху, День самоврядування, свято матері, день Перемоги, останній дзвінок, випускний бал.

6.З метою пропаганди здорового способу життя щороку в школу проводимо зустріч з медичними працівниками («СНІДу – ні»; «Про методи попередження захворюванням туберкульозу» та інші).

7.Організовуємо зустріч з представниками правоохоронних органів з метою попереджень правопорушень.

     Як же проінформувати  учнів та залучити до проведення тієї чи іншої форми позакласної роботи? По-перше, кожного понеділка в школі проводиться загальношкільна  лінійка, під час проведення  якої черговий клас звітує пропідсуки чергування учнів по школі, члени учкому знайомлять школярів з заходами, які  будуть  проводитися на цьому  тижні  або  найближчим часомПо-друге, на інформаційному   стенді  висвітлена  інформація  щодо  заходів, які  будуть  проводитися, та підсумки проведення конкурсів , ранків, вечорів, олімпіад. Якщо  необхідно  терміново  оголосити   інформацію, я збираю   членів учкому, які доводять  інформацію по всіх  класах.

Виховні   справи   мають    колективний   і творчий характер. Зазвичай   виховні заходи організовують    у   вільний   від   навчальних занять час, тобто у години  дозвілля. У цікавих, змістовних, захопливих   виховних  заходах діти  беруть участь добровільно. Враховуючи, що   дозвіллєва   діяльність за своїм  змістом має бути соціально  значущою, тобто сприяти   всебічному    розвитку   особистості (а такою є вся діяльність, що  пронизує   позакласні   виховні   справи), то всі   виховні заходи, організовані у години    дозвілля, є формами, в яких   виявляється   дозвіллєва   діяльність   школярів. Отже, кожна форма дозвіллєвої   діяльності   має бути  виховною  справою. Зрозуміло, що   вирішення   всіх    виховних    завдань    варто    пов'язувати не з якоюсь   окремою годиною спілкування   педагога-організатора   зі   своїми   вихованцями, нехай навіть   блискуче   проведеною, а з добре продуманою й детально розробленою системою їхорганізації, де кожній   виховній    годині   приділяється  певне  місце й роль.

Я виховую не тільки   учнів, але тісно   співпрацюю з їхніми батьками. В  школі   організовано   батьківський всеобуч, який   допомагає   вирішенню проблем з дітьми, схильними до правопорушень.  Ця робота спрямована на те, щоб   привернути   батьків до школи, призначити  їхні права та обов'язки у навчально-виховному  процесі, створити     необхідні    умови для просвітницької    роботи.

Крім того в нашій    школі з вересня 2005 року  діє    Волонтерський  загін. Волонетери – це люди, якідіють за веліннямсерця, безкорисливо і щиро  готові   надати   допомогу  тим, хто її  потребує. Вони не бояться труднощів, і не очікують   матеріальної   винагороди за свою працю. Учасники   Волонтерського загону не лише   запрошують   ветеранів на свята, але й оточують  їх   турботою, відвідують   вдома, щоб просто поговорити   з ними про важке   минуле, помріяти про світле   майбутнє. Не забуває   загін    також і про померлих  ветеранів. Навідуються до них на могили    прибирають   їх до дня пам’яті.  З нагоди професійного Дня учителя члени загону запросили вчителів – пенсіонерів на урочистий ранок. Волонтери не лише вітають з святом , а й допомагають по господарству тим , хто цього потребує.

    В рамках місячника «Милосердя» , було зібрано чимало продуктів харчування, а також засобів гігієни і відвезено в будинок пристарілих в селі Ракошино.

Не загубити! Не втратити! Відродити!.. Ось ниточка, яка проходить через всю роботу педагога – організатора    нашої   школи і залишає  слід у дитячих   серцях.

  Отже, кінцевим результатом виховання є формування цілісної особистості, яка має активну творчу й соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров’ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.

Одним із способів виховання учня як активного громадянина суспільства і залучення його у організацію простих форм управління є – організація роботи в школі учнівського самоврядування.

Вже 14 років у нашій школі діє шкільна спілка хлопчиків і дівчаток «СХІД»

Вона є виконавчим органом учнівського   самоврядування в школі, який  покликаний активно сприяти  становленню   згуртованого колективу, формуванню в учнів   свідомого й відповідального  ставлення до своїх прав та обов’язків, визначенихКонституцієюУкраїни, Статутом середньо загальноосвітньої школи і правилами для учнів.

 

Основним   завданням   спілки  хлопчиків  і дівчаток – всебічно   сприяти   педагогічному   колективу у забезпеченні  завершення   кожним  учнем   середньої   освіти, активно сприяти    моральному, інтелектуальному, етичному  розвитку   особистості.

 

«Схід» формується з учнівськихоб’єднань за інтересамита учнівськогокомітету. У школі діють учнівські об’єднання естетичного циклу: вокальні ансамблі «Росинка» і «Фіалочка» наставник Томинець С.І., «Світ очима дітей» - Кейс С.Ю., літературно – драматичний гурток «Краса слова» - Хома М.В. та «Волейбольна секція» - наст.Козар Є.І.

 

Учнівськігуртки за інтересами – цетісамігуртки, на якихучнізаймаються в позаурочний час.

 

Учнівськийкомітетохоплює в себе такі комісіїучкому:

-         Навчальна;

-         Господарська;

-         Комісія дисципліни і порядку;

-         Комісії культури спорту і відпочинку;

-         Старостат.

Учкомформується з найактивніших, встигаючих, дисциплінованихучнів 5-9 класів, якікористуються авторитетом середсвоїхтоваришів.

 

            Діяльність учнівського самоврядування має скеровуватися на підвищенняякості навчання, зміцнення свідомої дисципліни. Реалізацію вимог роботи , на розвиток ініціативи та творчої самодіяльності учнів, реалізаціє їхніх прав та обов’язків.

 

Учнівське   самоврядування   розвивається  в межах управління школою, класом. У межах  класу з числа учнів   данного   класу сформована структура учнівського  колективу. До складу якої   входять : староста, заступник та члени учкому. З числа решти   учнів  классу   формуються   комісії (навчальна, господарська, комісія    дисципліни і порядку, культури, спорту і відпочинку та старостат).

До складу кожної   комісії  входять  учні, які  відповідають за певне  доручення. Завжди   потрібно  домагатися ,щоб    учні не тільки «брали участь» та  «допомагали», але й реально управляли відповідаючи за певне і якісне     виконання того, що  їм  довірено.

              Як організована робота шкіл? Вищим органом шкільної   спілки  хлопчиків і дівчат «Схід» є загальношкільні  учнівські    збори, на яких було   обрано  членів учнівського  комітету.

Учнівський  комітет – це  найвищий   виконавчий орган учнівського  самоврядування, робота якого  спрямована на розвиток учнівської ініціативи , дисципліни та особистості у відповідності до задоволеннясвоїх проблем та

інтересів. Учнівський  комітет    обирається на учнівській  конференції на один навчальний    рік.

  Структура учнівського  комітету

 1.     Склад з 23 членів з 5-9 класів

2.     З його членів на організаційному засіданні прямим відкритим чи таємним голосуванням обирається голова, секретар, голова комісії.

3.     Комітет включає в себе такі комісії: навчальна, господарська, комісія дисципліни і порядку, культури, спорту і відпочинку та старостат. Які є відповідальними за певну ділянку роботи на загальношкільному рівні. Голова і секретар не є членами комісії. Кожна комісія має по 3 члени: голову і двох членів.

4.     Учнівський комітет може розглядати усі питання, що стосуються учнів даної школи. Учком школи приймає рішення , які є обов’язковими для виконання всіма учнями.

5.     Члени учкому та комісії зобов’язані брати участь у засіданнях учкому. У випадку невиконання своїх обов’язків представники в комісії переобираються

6.     За створеними комісіями , згідно наказу,закріплені вчителі наставники. Членами комісії керує рада  учкому. Тобто згідно з завданням і змістом роботи організовується чергування по школі , проводиться облік відвідування навчальних предметів, перевіряється санітарний стан класних приміщень, організовується благоустрій шкільної території, поточний ремонт приміщень.

 

Проводяться різноманітні конкурси. Тобто учком та комісії учкому працюють згідно плану, розробленого на початку навчального року.

Все це  дає  змогу активно включати  учнів у процесс  виховної   роботи в школі. Учні   повинні  почувати себе справжніми господарями ,самі  визначати   завдання і зміст   роботи, самі   виконувати, самі   перевіряти. Тому пріоритетним  у своїй роботі вважаю забезпечення всебічного і гармонійного розвитку особистості, керуючись загальнолюдськими цінностями та  вшанування традицій свого народу.

Категорія: Мої статті | Додав: Svitlana (22.01.2013) | Автор: Биба М.Ю.
Переглядів: 19989 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 2.8/4
Всього коментарів: 2
2 буньо галина  
0
супер

1 буньо галина  
0
дуже гарна презитація

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Корисні сайти

...
Конструктор сайтів - uCoz